Завдання для розвитку творчих комунікативних здібностей на уроках української мови та літератури

Завдання для розвитку творчих комунікативних здібностей на уроках  української мови та літератури


                                   «Розфарбую слово»
Дібрати якнайбільшу кількість епітетів до запропонованих слів.
Музика, слово, мова, мрія, Україна, щастя, кошеня, очі тощо.

МОВА – чарівна, рідна, дзвінка, мелодійна, солов҆ їна, кольорова, барвиста.


                            «Оповідання-ланцюжок»
Один учень придумує речення, а кожний наступний додає своє, щоб разом утворилося коротке змістовне оповідання. Тему оповідання пропонує учитель. Наприклад: «Врятована синичка», «Дивна знахідка», «Пригода у лісі», «Бабусина наука» тощо.


                            «Разом краще»
Побудувати міні-текст (3-4 речення), увівши в нього слова ліс, берізка, білочка, калина, а під час перевірки виконання «позичити» в сусіда по парті найцікавіше речення й приєднати його до свого за змістом і граматично.


                            «Мій акровірш»
Робота у групах. Скласти акровірші про зиму, весну, мову, хліб, маму тощо.


                            «Проба пера»
Скласти вірш за запропонованими римами:
Почути – не забути, далеко – лелека тощо


                            «Урок чемності»
У тактовній формі учень має вказати на неправильну поведінку уявному співрозмовнику (ледачому, вередливому, хитрому, заздрісному тощо).


                            «Фотограф»
Описати самих себе або когось з-поміж присутніх, намалювати портрет словами, тобто «сфотографувати» певну особу.




                            «Єдинопочаток»
Робота в групах. Скласти текст, у якому усі слова починаються з тієї самої літери.

Спить село. Сіється сріблястий сніжок. Сиві сутінки сповили солом҆ яні стріхи.


                            «Малюю музику словами»
Прослухавши фонограму, описати мелодію за допомогою словесних засобів (2-3 речення).


                            «Розмалюй речення»
Непоширені речення слід доповнити другорядними членами, порівняльними зворотами.

Сонечко сходить. - Рум҆ яне сонечко, наче велетенська вогняна куля, несміливо сходить над зачарованою долиною.


                            «Думки вголос»
Учням необхідно обмінятись думками, мріями, побажаннями, враженнями на певну тему. Завдання можна виконувати з використанням методу «Незакінчене речення».


                            «Майстер метафор»
Пригадайте твори, у яких рослини, пори року, явища природи змальовані, як живі. Наведіть приклади.


                            «Добери порівняння»
Учні добирають порівняння до поданих слів:
Сніжинки, мов...
Думки, наче...
Мова, як...
Слово, наче...
Калина, ніби...

                           


                             «Мудрі фразеологізми»

Скласти 2-3 речення, у яких розкрити значення фразеологізмів: прикусити язика, зарубати на носі, замилювати очі, з п҆ ятого на десяте, як риба у воді тощо.

                            «Створи портрет»
Доповнити поданий текст описом зовнішності людини.
а) Надворі стояв вересень. Перші жовтаві листочки гойдались на поверхні тихоплинної річки. Край берега, біля старої верби, сиділа у човні дівчинка. .......
б) Битим степовим шляхом до села наближались запорожці. Попереду на баскому коні їхав молодий козак.....


                            «Одні дієслова»
Скласти і записати невеличке гумористичне оповідання про свій розпорядок дня. Використовувати тільки дієслова. Початок може бути таким:
Прокинувсь. Позіхнув. Потягнувсь.....


                            «За вікном»
Написати твір-мініатюру про красу природи, яку спостерігаємо за вікном: «Самі на себе дивляться ліси,  розгублені від власної краси», «Заплакали дощі над світом посивілим». Попередньо вчитель читає віршовані рядки, що можуть служити ілюстрацією до побаченого краєвиду.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Тренувальні вправи. Дієприкметниковий зворот

Безсполучникове складне речення. Тренувальні вправи

тренувальні вправи чергування приголосних